Roscoe

you really are gonna make it

#fitinspo - hets eller inspiritation?

Publicerad 2013-04-16 21:59:00 i Allmänt,

Jag är nu tillbaka efter ett svettigt body balance pass, har även kämpat mig igenom mina 100 squats och jag kan säga att mina ben är som smält smör nu! fyfaaaaan!!
 
Måste bara passa på att skriva av mig lite, Läste tidigare idag ett inlägg av en vän som tycker att det är alldeles för mycket tränings- och kosthets i samhället just nu. Jag kan väl hålla med till en viss del, eftersom jag själv inte nappat på det förens nu. Men jag vet inte om jag skulle vilja kalla det för hets. 
Personen fortsätter att skriva att alla ska lägga upp bilder på vad de äter, vilka gympass de varit på, sina powerwalkrundor från appen RunKeeper och hur många kalorier de förbränt. Att denna såkallade #fitinspo som syns överallt snarare är hetsande än inspirerande. 
 
 
 
Jag håller inte med! Visst, jag skapade denna bloggen för att mina vänner på facebook och instagram skulle slippa se mina miljoner inlägg om träning och kost men jag blir så inspirerad och peppad så fort jag ser någon bild eller status relaterat till ett hälsosammare liv, speciellt när jag själv känner att jag håller på att lägga ner allting. Sen tycker och tänker inte alla människor lika men de som har ett sunt förnuft och en bra relation till träning och kost kan nog ta alla dessa inlägg från höger och vänster på rätt sätt. För de är ju menade att vara precis som hashtaggen säger "fitinspiration". Och då kan väl de få fortsätta  googla bilder på nyttig mat eller läsa om olika gympass?
Sen stödjer jag absolut inte folk som gör det hela till en ond cirkel, eller som personen skrev i inlägget "#onyourwaytogetaneatingdisorder". Absolut inte!
 
 
Ja jag vet inte vart jag ville komma med det här inlägget mer än att jag blev lite upprörd. För att det är lång ifrån alla som gör det för att hetsa.
Jag gör det för att jag vill samla alla mina tankar på ett ställe, jag blir supermotiverad av att läsa andras framgångar och jag vet att mina bilder och statusar motiverar andra till att leva ett gott liv. 
Genom att posta statusar, bilder och inlägg kan jag i framtiden se tillbaka på mitt liv och hur jag gick till väga för att skaffa mig en stark och sund kropp och samtidigt låta andra följa mig på resan.
 
 
 
För de som vill läsa inlägget min vän skrev så hittar ni det HÄR 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

profile

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela